Oavsett bransch och oavsett verksamhet är behovet av digitala och flexibla lösningar, för att möta kundernas efterfrågan, stor. Arbetsvagnar, som sedan 50 år tillbaka tillverkar olika typer av mobila vagnar, t.ex. personalbodar med kök, sovplatser och dusch/wc eller service- och toalettvagnar, hade en föråldrad och krånglig webblösning som inte uppdaterats på länge och därför inte användes aktivt i kundkommunikationen eller som säljstöd.
Via Region Västerbottens digitaliseringsprojekt började Dizparc och Arbetsvagnar att samarbeta och behovet av en ny webb och e-handel identifierades. Dizparc har tillsammans med Arbetsvagnar skapat en modern och flexibel webblösning och e-handel där företagets samtliga produkter och reservdelar finns. I steg ett har lösningen lanserats för företagskunder, men under hösten kommer Arbetsvagnars produkter även kunna beställas av privatkunder via den nya e-handelslösningen. Då kommer även integration mot företagets affärssystem samt en betallösning för snabbare hantering av beställningar att kopplas på. Genom lösningen kommer Arbetsvagnar att kunna öka sin reservdelsförsäljning och få en effektivare marknadsbearbetning.
”Lösningen som Dizparc levererat möter väl våra behov av en ökad digital närvaro. Vi ser fram emot ett fortsatt samarbete med Dizparc för att ytterligare utveckla vår nya plattform för ökad försäljning och kundkommunikation”, säger Peter Bodelid, VD Arbetsvagnar.
”Genom vår e-handels- och webblösning kan Arbetsvagnar erbjuda sina produkter till en större målgrupp vilket förhoppningsvis kommer att bidra till en ökad försäljning för dem. Det har varit ett roligt projekt att utveckla Arbetsvagnars nya digitala närvaro och vi ser fram emot ett fortsatt samarbete tillsammans med dem”, kommenterar Anna Nabb, Dizparc.