Nyheter

Café Bar - helt i papp. Bättre för dig, bättre för vår planet. De tar ett stort kliv!

25 november 2021

Vi på Café Bar arbetar kontinuerligt med att minska vår miljöpåverkan. En hållbar utveckling som tillfredsställer dagens behov utan att äventyra kommande generationers möjligheter att tillfredsställa sina behov.

Vi på Café Bar arbetar kontinuerligt med att minska vår miljöpåverkan. En hållbar utveckling som tillfredsställer dagens behov utan att äventyra kommande generationers möjligheter att tillfredsställa sina behov.

Vi tar ett stort kliv!
Kundundersökningen 2020 visar att våra kunder önskar 100% pappbägare.

Därför är vi är stolta över att börja leverera en ny bägare utan bio-barriär. Vi går från bägare med barriärer mot bägare helt i papp. Det är s.k. Mono-structure och består, precis som vanlig kartong av 3 beståndsdelar; bindemedel, fyllnadsmedel och pigmentbestrykning. Denna nya formula gör att det inte behövs läggas en extra film på insidan. Vilket resulterar att de är helt fria från plast, så om de hamnar i naturen så avger de inga plaster. Källsorteras som papper.

Även en fördel när de kommer till återvinningsstationen där inte en plastfilm behöver separeras från pappret som på traditionella muggar.

https://husetinvest.se/wp-content/uploads/2023/10/B9763097-scaled.jpg

Camilla Erixon

Marknad & Kommunikation, Hållbarhet

070 308 93 40

camilla.erixon@husetinvest.se

Senaste nyheterna

Ägarförändringar i Stormtrivsgruppen efter Huset Invest förvärv

Huset invest förvärvar den återstående delen av Stormtrivsgruppen av företagets grundare Åsa Storm och Thomas Bergström.

Huset invest startar nytt investmentbolag med inriktning mot industrisegmentet

Huset Invest har sedan starten vuxit kraftigt och startar nu, tillsammans med Ulf Rostedt och Samuel Wingren, ett investmentbolag med inriktning mot industrisegmentet.

Café Bar gör stor hållbarhetssatsning – Dvini ger liv åt gamla kaffemaskiner

Visionen är att bli Sveriges mest hållbara och innovativa kaffeföretag. Bolaget inleder det nya året med att lansera nästa stora satsning: varumärket Dvini.

Dizparc har sedan starten för sex år sedan vuxit till drygt 330 medarbetare

Huset investägda Dizparc, med huvudkontoret i Jönköping har sedan starten för sex år sedan vuxit till drygt 330 medarbetare. En tillväxt som är en kombination av nya anställning såväl som förvärv. Det senaste i raden av förvärv som bidragit till tillväxten är Esatto, en digital byrå med verksamhet i Stockholm, Sundsvall och Krakow.