Många av dessa företag har högt satta ambitioner och mål kopplat till hållbarhet och CSR.
“Vi som bolag, och många av våra kunder strävar efter att göra det vi kan för att bidra till en mer hållbar värld. Med Svanfeldts Coffee i vårt sortiment gör vi det lätt att både dricka och göra gott,” säger Anders Junhammar, marknadschef på Café Bar.
Alla företag som är eller ansluter sig till Café Bar kan nu välja Svanfeldts hållbarhetscertifierade kafferoster CP och ADHD. För varje kilo sålt kaffe går 10 kr till Hjärnfondens forskning kring hjärnans funktioner. Målet är att samla in och skänka
200 000 kr årligen.
“Var tredje svensk kommer någon gång drabbas av en sjukdom i hjärnan, och det behövs mer forskning kring detta för att göra livet bättre för dem. Det gör mig riktigt stolt att vi nu kommer nå ut med vårt kvalitativa kaffe till fler i Sverige. Tillsammans kan göra skillnad,” säger David Svanfeldt.
För information kontakta:
David Svanfeldt, VD på Svanfeldts Coffee
david@svanfeldstcoffee.se
www.svanfeldtscoffee.se
Anders Junhammar, Marknadschef på Café Bar