Nyheter

Café Bar i samarbete med Svanfeldts Coffee. Bidrar till hjärnforskning med sina kaffepengar

1 december 2022

Svanfeldts Coffee och Café Bar ger Sveriges företagare möjlighet att bidra till livsviktig hjärnforskning – genom sina kaffepengar. Målet satt på 200 000 kr årligen. Café Bar förser Sveriges företag med gott kaffe och all service kopplat till en bra kaffeupplevelse på jobbet.

Många av dessa företag har högt satta ambitioner och mål kopplat till hållbarhet och CSR.

“Vi som bolag, och många av våra kunder strävar efter att göra det vi kan för att bidra till en mer hållbar värld. Med Svanfeldts Coffee i vårt sortiment gör vi det lätt att både dricka och göra gott,” säger Anders Junhammar, marknadschef på Café Bar. 

Alla företag som är eller ansluter sig till Café Bar kan nu välja Svanfeldts hållbarhetscertifierade kafferoster CP och ADHD. För varje kilo sålt kaffe går 10 kr till Hjärnfondens forskning kring hjärnans funktioner. Målet är att samla in och skänka
200 000 kr årligen.

“Var tredje svensk kommer någon gång drabbas av en sjukdom i hjärnan, och det behövs mer forskning kring detta för att göra livet bättre för dem. Det gör mig riktigt stolt att vi nu kommer nå ut med vårt kvalitativa kaffe till fler i Sverige. Tillsammans kan göra skillnad,” säger David Svanfeldt. 

För information kontakta:

David Svanfeldt, VD på Svanfeldts Coffee

david@svanfeldstcoffee.se
www.svanfeldtscoffee.se

Anders Junhammar, Marknadschef på Café Bar

anders.junhammar@cafebar.se
www.cafebar.se

https://husetinvest.se/wp-content/uploads/2023/10/B9763097-scaled.jpg

Camilla Erixon

Marknad & Kommunikation, Hållbarhet

070 308 93 40

camilla.erixon@husetinvest.se

Senaste nyheterna

Ägarförändringar i Stormtrivsgruppen efter Huset Invest förvärv

Huset invest förvärvar den återstående delen av Stormtrivsgruppen av företagets grundare Åsa Storm och Thomas Bergström.

Huset invest startar nytt investmentbolag med inriktning mot industrisegmentet

Huset Invest har sedan starten vuxit kraftigt och startar nu, tillsammans med Ulf Rostedt och Samuel Wingren, ett investmentbolag med inriktning mot industrisegmentet.

Café Bar gör stor hållbarhetssatsning – Dvini ger liv åt gamla kaffemaskiner

Visionen är att bli Sveriges mest hållbara och innovativa kaffeföretag. Bolaget inleder det nya året med att lansera nästa stora satsning: varumärket Dvini.

Dizparc har sedan starten för sex år sedan vuxit till drygt 330 medarbetare

Huset investägda Dizparc, med huvudkontoret i Jönköping har sedan starten för sex år sedan vuxit till drygt 330 medarbetare. En tillväxt som är en kombination av nya anställning såväl som förvärv. Det senaste i raden av förvärv som bidragit till tillväxten är Esatto, en digital byrå med verksamhet i Stockholm, Sundsvall och Krakow.