Nyheter

Dizparc lanserar ny och modern e-handelslösning för Arbetsvagnar

15 september 2021

Arbetsvagnar, som tillverkar olika typer av mobila vagnar, har länge upplevt ett behov av en modernare och mer flexibel digital plattform för att stödja deras försäljning och kundkommunikation. Lösningen blev en modern och flexibel webbplats och e-handelslösning från Dizparc.

Oavsett bransch och oavsett verksamhet är behovet av digitala och flexibla lösningar, för att möta kundernas efterfrågan, stor. Arbetsvagnar, som sedan 50 år tillbaka tillverkar olika typer av mobila vagnar, t.ex. personalbodar med kök, sovplatser och dusch/wc eller service- och toalettvagnar, hade en föråldrad och krånglig webblösning som inte uppdaterats på länge och därför inte användes aktivt i kundkommunikationen eller som säljstöd.

Via Region Västerbottens digitaliseringsprojekt började Dizparc och Arbetsvagnar att samarbeta och behovet av en ny webb och e-handel identifierades. Dizparc har tillsammans med Arbetsvagnar skapat en modern och flexibel webblösning och e-handel där företagets samtliga produkter och reservdelar finns. I steg ett har lösningen lanserats för företagskunder, men under hösten kommer Arbetsvagnars produkter även kunna beställas av privatkunder via den nya e-handelslösningen. Då kommer även integration mot företagets affärssystem samt en betallösning för snabbare hantering av beställningar att kopplas på. Genom lösningen kommer Arbetsvagnar att kunna öka sin reservdelsförsäljning och få en effektivare marknadsbearbetning.

”Lösningen som Dizparc levererat möter väl våra behov av en ökad digital närvaro. Vi ser fram emot ett fortsatt samarbete med Dizparc för att ytterligare utveckla vår nya plattform för ökad försäljning och kundkommunikation”, säger Peter Bodelid, VD Arbetsvagnar.

 

”Genom vår e-handels- och webblösning kan Arbetsvagnar erbjuda sina produkter till en större målgrupp vilket förhoppningsvis kommer att bidra till en ökad försäljning för dem. Det har varit ett roligt projekt att utveckla Arbetsvagnars nya digitala närvaro och vi ser fram emot ett fortsatt samarbete tillsammans med dem”, kommenterar Anna Nabb, Dizparc.

https://husetinvest.se/wp-content/uploads/2023/10/B9763097-scaled.jpg

Camilla Erixon

Marknad & Kommunikation, Hållbarhet

070 308 93 40

camilla.erixon@husetinvest.se

Senaste nyheterna

Ägarförändringar i Stormtrivsgruppen efter Huset Invest förvärv

Huset invest förvärvar den återstående delen av Stormtrivsgruppen av företagets grundare Åsa Storm och Thomas Bergström.

Huset invest startar nytt investmentbolag med inriktning mot industrisegmentet

Huset Invest har sedan starten vuxit kraftigt och startar nu, tillsammans med Ulf Rostedt och Samuel Wingren, ett investmentbolag med inriktning mot industrisegmentet.

Café Bar gör stor hållbarhetssatsning – Dvini ger liv åt gamla kaffemaskiner

Visionen är att bli Sveriges mest hållbara och innovativa kaffeföretag. Bolaget inleder det nya året med att lansera nästa stora satsning: varumärket Dvini.

Dizparc har sedan starten för sex år sedan vuxit till drygt 330 medarbetare

Huset investägda Dizparc, med huvudkontoret i Jönköping har sedan starten för sex år sedan vuxit till drygt 330 medarbetare. En tillväxt som är en kombination av nya anställning såväl som förvärv. Det senaste i raden av förvärv som bidragit till tillväxten är Esatto, en digital byrå med verksamhet i Stockholm, Sundsvall och Krakow.