Nyheter

Dizparc levererar digitalt affärsstöd med e-handelslösning till Rapunzel

9 november 2020

Rapunzel of Sweden, en global aktör inom området löshår med försäljning till kunder i över 60 länder, hade behov av ett uppdaterat digitalt stöd för företagets processer.

Genom samarbetet med Dizparc kartlades nuvarande processer och nya rutiner och flera digitala lösningar implementerades för att ge Rapunzel en grund där såväl företagets effektivitet som kunderbjudande kontinuerligt kan förbättras och vidareutvecklas.

Dizparc och Rapunzel inledde sitt samarbete under våren 2018 och utifrån ett antal gemensamma workshops kartlades verksamheten och dess delområden och processer. Därefter arbetades förslag till lösning fram som sedan implementerades i verksamheten. Lösningen som implementerades baseras på affärssystemet MS Dynamics NAV, med en branschspecifik lösning för detaljhandeln som integrerar kassasystem, redovisning och lagerhantering. Genom lösningen har Rapunzel en bra plattform för sina affärsprocesser genom att koppla samman ekonomi, försäljning, service och drift.

Då e-handel är Rapunzels främsta försäljningskanal så skapade Dizparc en integration mellan affärssystemet och deras e-handelsplattform. Dizparc har en gedigen erfarenhet av att skapa branschspecifika lösningar för företag inom retail, där e-handel dessutom ofta spelar en avgörande roll i företagets försäljning.

Rapunzel har även implementerat beslutsstöd baserat på PowerBI med hjälp av Dizparc, för förbättrad uppföljning och styrning av verksamheten och försäljningen. Genom lösningen får Rapunzel aktuella och relevanta nyckeltal vilket gör styrningen och utvecklingen av verksamheten mer effektiv.

”Vi är väldigt nöjda med Dizparcs stöd i vår digitala utveckling. Genom den lösning som Dizparc implementerat har vi fått en plattform som förenklar våra interna rutiner och som ger oss möjlighet att kontinuerligt jobba för att förbättra och förenkla våra kunders köpupplevelse”, säger Johanna Saidi Head of Business Development and IT på Rapunzel.

”Vi är glada och stolta över vårt samarbete med Rapunzel. Dizparcs främsta uppgift att utveckla våra kunder att ta nästa steg på deras digitala utveckling, och det upplever vi verkligen att Rapunzel gör och det är väldigt roligt att få vara med och hjälpa till på den resan”, kommenterar Thomas Johansson på Dizparc i Umeå.

https://husetinvest.se/wp-content/uploads/2023/10/B9763097-scaled.jpg

Camilla Erixon

Marknad & Kommunikation, Hållbarhet

070 308 93 40

camilla.erixon@husetinvest.se

Senaste nyheterna

Dizparc stärker sitt partnerskap med Microsoft ytterligare genom ny Data & AI-certifiering

Dizparcs långa samarbete med Microsoft har nu förstärkts ytterligare då koncernen blivit Solution Partner inom ett sjätte lösningsområde i form av Data & AI. Detta blir ett fint komplement till tidigare certifieringar inom Business Applications, Digital & App Innovation, Infrastructure, Security och Modern Work.

Huset invest stärker sin satsning på helhetslösningar för mat och dryck på arbetsplatsen och förvärvar Auto-Maten

(Jönköping 31 oktober 2024) Huset invest fortsätter att växa och breddar nu sitt erbjudande inom området Convenience, mat & dryck på arbetsplatsen, och förvärvar Auto-Maten. Sedan tidigare finns Café Bar inom Huset invest och genom förvärvet breddas erbjudandet till arbetsplatser runt om i landet.

Dizparc Nowadays – Svenska designpriset 2024

Dizparc Nowadays är extra glada över att ha blivit framröstade som People's choice i e-handelskategorin i årets upplaga av Svenska Designpriset.

Dizparc håller i ett frukostseminarium om Molnet

Under seminariet kommer Dizparc att dela med sig av sina erfarenheter kring hur företag, stora som små, kan genomföra en smidig och säker övergång till molnet. Du kommer att få en djupare förståelse för vad en molnresa innebär, varför det är en viktig investering i framtidens affärslandskap och vilka fördelar den har utifrån ett cybersäkerhetsperspektiv.