dizparc levererar digitalt affärsstöd med e-handelslösning till Rapunzel

Rapunzel ofSweden, en global aktör inom området löshår med försäljning till kunder i över 60 länder, hade behov av ett uppdaterat digitalt stöd för företagets processer.

Genom samarbetet med dizparc kartlades nuvarande processer och nya rutiner och flera digitala lösningar implementerades för att ge Rapunzel en grund där såväl företagets effektivitet som kunderbjudande kontinuerligt kan förbättras och vidareutvecklas.

dizparc och Rapunzel inledde sitt samarbete under våren 2018 och utifrån ett antal gemensamma workshops kartlades verksamheten och dess delområden och processer. Därefter arbetades förslag till lösning fram som sedan implementerades i verksamheten. Lösningen som implementerades baseras på affärssystemet MS Dynamics NAV, med en branschspecifik lösning för detaljhandeln som integrerar kassasystem, redovisning och lagerhantering. Genom lösningen har Rapunzel en bra plattform för sina affärsprocesser genom att koppla samman ekonomi, försäljning, service och drift.

Då e-handel är Rapunzels främsta försäljningskanal så skapade dizparc en integration mellan affärssystemet och deras e-handelsplattform. dizparc har en gedigen erfarenhet av att skapa branschspecifika lösningar för företag inom retail, där e-handel dessutom ofta spelar en avgörande roll i företagets försäljning.

Rapunzel har även implementerat beslutsstöd baserat på PowerBI med hjälp av dizparc, för förbättrad uppföljning och styrning av verksamheten och försäljningen. Genom lösningen får Rapunzel aktuella och relevanta nyckeltal vilket gör styrningen och utvecklingen av verksamheten mer effektiv.

Vi är väldigt nöjda med dizparcs stöd i vår digitala utveckling. Genom den lösning som dizparc implementerat har vi fått en plattform som förenklar våra interna rutiner och som ger oss möjlighet att kontinuerligt jobba för att förbättra och förenkla våra kunders köpupplevelse., säger Johanna Saidi Head of Business Development and IT på Rapunzel.

Vi är glada och stolta över vårt samarbete med Rapunzel. dizparcs främsta uppgift att utveckla våra kunder att ta nästa steg på deras digitala utveckling, och det upplever vi verkligen att Rapunzel gör och det är väldigt roligt att få vara med och hjälpa till på den resan, kommenterar Thomas Johansson på dizparc i Umeå.

Camilla Erixon Affärsutveckling, marknad & kommunikation 070 308 93 40 camilla.erixon@husetinvest.se