Att vara synliga och kunna genomföra affärer på den digitala arenan är en förutsättning för att vara framgångsrik för dagens företag. Dizparc, vars affärsidé är att bidra till sina kunders digitala utveckling, såg ett behov av att ytterligare stärka sitt digitala erbjudande och etablerade Dizparc Nowadays.
”Genom uppstarten av Dizparc Nowadays har vi etablerat en verksamhet med ett tydligt fokus på att erbjuda företag i Sverige en partner med ett djupt kunnande inom hur du framgångsrikt utvecklar din digitala affär och möter den höga efterfrågan vi upplever inom områden som e-handel, UX/design, strategi och digital marknadsföring. Vi stärker också vår närvaro i Göteborg och Stockholm vilket är väldigt positivt”, säger Andreas Blåeldh, Dizparc.
”Istället för ett förvärv såg vi möjligheten att starta upp en byrå genom att handplocka erfarna och drivna individer som tillsammans nu får göra resan som Dizparc Nowadays. Ett val jag är glad över att vi gjorde, dels för att jag återigen får jobba med duktiga människor jag känner väl sedan mina år i den digitala byråvärlden och dels för att starten varit minst sagt flygande”, fortsätter Andreas.
Nowadays har nu vuxit till närmare 10 medarbetare och redan gjort en rad nya affärer. Samtidigt som verksamheten byggs upp fortsätter också rekryteringen av ytterligare kollegor. Tillväxtambitioner finns definitivt, men målsättningen är att även fortsättningsvis behålla en familjär byråkänsla i företaget där kulturen är en central del av företaget.
”En gemensam nämnare för oss som valt att kliva ombord på Dizparc Nowadays är att vi alla ville driva en byrå som agerar i linje med uttalade värderingar och alltid har som målsättning att skapa långsiktigt affärsvärde för kunderna”, berättar Filip Berglund, Dizparc Nowadays.
”Vad vi gör är kanske inte unikt i sig, men vi är övertygade om att vi kan göra skillnad genom att ständigt stå fast vid vår värdegrund, aldrig väja för de svåra men relevanta frågorna, våga utmana och provocera samt ha modet att inte alltid leverera vad kunderna tror att de behöver utan vad de faktiskt behöver. Det i kombination med en stor portion nybyggaranda, innovation och stödet av Dizparc i ryggen tror vi kommer att göra Dizparc Nowadays till ett riktigt spännande äventyr att vara en del av, oavsett om det är i rollen som medarbetare, partner eller kund”, avslutar Filip.