Nyheter

Dizparcs säkerhetslösning vinner Microsoft Azure Hero Challenge

17 april 2020

Omvärlden förändras allt snabbare och det är viktigt att hela tiden hålla sin IT-miljö säker och uppdaterad. Något som för små- och medelstora företag ibland kan vara en utmaning. Därför skapade Dizparc en ny lösning där företag genom ett enkelt test får besked om vilken säkerhets nivå de har och vad de kan göra för att utveckla den, difenze. En lösning som av bl.a. Microsoft bedömdes ha stor potential att den vann Microsoft Azur Hero Challenge.

I december 2019 blev Dizparc tillsammans med ytterligare tre bolag inbjudna av Microsoft, Lemon Operations och Tech Data att delta i Azure Hero Challenge. Utmaningen var att på 90 dagar skapa en unik paketerad lösning som knyter ihop de viktiga lösningarna i Microsofts teknologier. Dizparc antog utmaningen och skapade en tjänst som ska hjälpa små och medelstora företag att förbättra säkerheten i deras IT-miljö, ett koncept som slutligen vann utmaningen Azure Hero day.

”Dizparc blev den första partnern någonsin att ta hem segern i Azure Hero day med lösningen difenze. Genom sin lösning visade Dizparc en tydlig förmåga på helheten från produktskapande till affärsplan. difenze visade också prov på de kriterier som krävs för att bli en super hero. Tjänsten är lättåtkomlig för kunder genom säkerhetstestet, har tydlig prissättning, skalbarhet, automation och är en prenumerations-tjänst. Detta tillsammans med en väl genomtänkt presentation som hade en röd tråd genom sig gjorde Dizparc till vinnare”, kommenterar Filip Wikander, Territory Channel Manager Azure Microsoft.

”Bland det första vi gjorde när vi antog utmaningen var att tillsätta ett team med olika kompetenser för att därigenom resonera oss fram till en lösning som var aktuell, anpassad för att skapa nytta för vår målgrupp samt baserad på Microsofts teknologier, och vi fastnade för temat säkerhet. De senaste åren har många nyhetsrubriker berört temat dataläckage och vi har sett en del problem hos våra kunder. Därför skapade vi konceptet difenze”, berättar Stefan Nohammar, Dizparc.

”Det var en jämn tävling där vinnaren Dizparc tagit fram ett riktigt konkurrenskraftigt och spännande erbjudande som kommer hjälpa många användare till en bättre, mer produktiv och säker IT-miljö”, säger Djem Spasov, Tech data.

På grund av IT-världens ständigt föränderliga natur är det svårt att hålla sina system säkra. En säkerhetsåtgärd blir snabbt omodern och en användare kan lätt göra ett misstag som resulterar i ett mer eller mindre allvarligt dataläckage. På Dizparc vet vi att teknik inte alltid räcker för att nå det önskade resultatet. Därför skapade vi ett erbjudande som kombinerar teknik och utbildning.

”Vi har märkt att många av våra kunder har utmaningar inom säkerhetsområdet och inte riktigt vet hur de skall hantera dem. Därför skapade vi en lösning som hjälper dem till en säkrare arbetsdag. Med vår lösning sker en utveckling hos kunden när vi höjer kompetensen hos deras användare”, avslutar Stefan Nohammar, Dizparc.

https://husetinvest.se/wp-content/uploads/2023/10/B9763097-scaled.jpg

Camilla Erixon

Marknad & Kommunikation, Hållbarhet

070 308 93 40

camilla.erixon@husetinvest.se

Senaste nyheterna

Ägarförändringar i Stormtrivsgruppen efter Huset Invest förvärv

Huset invest förvärvar den återstående delen av Stormtrivsgruppen av företagets grundare Åsa Storm och Thomas Bergström.

Huset invest startar nytt investmentbolag med inriktning mot industrisegmentet

Huset Invest har sedan starten vuxit kraftigt och startar nu, tillsammans med Ulf Rostedt och Samuel Wingren, ett investmentbolag med inriktning mot industrisegmentet.

Café Bar gör stor hållbarhetssatsning – Dvini ger liv åt gamla kaffemaskiner

Visionen är att bli Sveriges mest hållbara och innovativa kaffeföretag. Bolaget inleder det nya året med att lansera nästa stora satsning: varumärket Dvini.

Dizparc har sedan starten för sex år sedan vuxit till drygt 330 medarbetare

Huset investägda Dizparc, med huvudkontoret i Jönköping har sedan starten för sex år sedan vuxit till drygt 330 medarbetare. En tillväxt som är en kombination av nya anställning såväl som förvärv. Det senaste i raden av förvärv som bidragit till tillväxten är Esatto, en digital byrå med verksamhet i Stockholm, Sundsvall och Krakow.