Nyheter

Ecochange väljer Dizparc för ökad digitalisering av verksamheten

11 november 2021

Ecochange, med mer än 20 års kontinuerlig erfarenhet av att erbjuda kostnadsneutrala, smidiga, trygga och förmånliga personal-förmånslösningar till företrädelsevis offentliga kunder, väljer Dizparc för att kunna växa med fler kunder, minska manuellt arbete och öka self-service till sina kunder och samarbetspartners.

Ecochange säljer främst förmånsprodukter som cyklar, möbler och elektronik till offentliga verksamheter. Delar av utmaningen är att kunna skala affären även mot privata företagskunder.

Som första steg, fick Dizparc möjligheten att genomföra en workshop för att genomlysa befintliga system och processer för att hitta flaskhalsar och ge rekommendationer på förändringar. Målet med workshopen var att även identifiera flaskhalsar för kund och hitta nya och förbättra befintliga kontaktytor. Efter workshopen levererade Dizparc rekommendationer för system och arbetssätt som ska bädda för tillväxt.

”Vi är stolta över att vi har fått förtroendet att leverera ett system som ska öka effektiviteten, vara mer skalbar och attrahera fler kunder baserat på våra rekommendationer”, säger Robert German, Dizparc.

https://husetinvest.se/wp-content/uploads/2023/10/B9763097-scaled.jpg

Camilla Erixon

Marknad & Kommunikation, Hållbarhet

070 308 93 40

camilla.erixon@husetinvest.se

Senaste nyheterna

Ägarförändringar i Stormtrivsgruppen efter Huset Invest förvärv

Huset invest förvärvar den återstående delen av Stormtrivsgruppen av företagets grundare Åsa Storm och Thomas Bergström.

Huset invest startar nytt investmentbolag med inriktning mot industrisegmentet

Huset Invest har sedan starten vuxit kraftigt och startar nu, tillsammans med Ulf Rostedt och Samuel Wingren, ett investmentbolag med inriktning mot industrisegmentet.

Café Bar gör stor hållbarhetssatsning – Dvini ger liv åt gamla kaffemaskiner

Visionen är att bli Sveriges mest hållbara och innovativa kaffeföretag. Bolaget inleder det nya året med att lansera nästa stora satsning: varumärket Dvini.

Dizparc har sedan starten för sex år sedan vuxit till drygt 330 medarbetare

Huset investägda Dizparc, med huvudkontoret i Jönköping har sedan starten för sex år sedan vuxit till drygt 330 medarbetare. En tillväxt som är en kombination av nya anställning såväl som förvärv. Det senaste i raden av förvärv som bidragit till tillväxten är Esatto, en digital byrå med verksamhet i Stockholm, Sundsvall och Krakow.